Succes
 i Iværksætteri, Virksomheder i Symbion

Mens coronapandemien hurtigt fik vendt verden på hovedet og mange virksomheder måtte skrue ned for produktionen, skalerede de op hos nystartede ORDR.

Omstillingsparate brancher

Der blev ikke lagt meget mere end tid i hænderne på mange danskere, da adskillige brancher så sig nødsaget til en foreløbig nedlukning, som følge af pandemiens indtog. Tid er derfor også stifter, Mads Hjalagers forklaring på sin virksomhed ORDR’s succes, når han kigger tilbage på det forgangne år: ”Nedlukningen er hos mange blevet brugt på at tænke over, hvordan servicen kan forbedres og det har resulteret i en omstilling, som er kommet os til gode”. ORDR havde ellers kun ét år på bagen og talte i alt otte kunder, da corona ramte Danmark: ”Det er klart, at fordi vi var relativt små, så skabte det i starten en panik og en uvished om pandemiens varighed og konsekvenser, som gjorde, at vi blev meget usikre på fremtiden. Men det endte jo med, at vi havde svært ved at følge med de mange henvendelser”, fortæller Mads Hjalager og henviser til den succes, der opstod som følge af pandemien.

Nedlukningen skulle vise sig at give cateringbranchen mere tid til at reflektere over, hvordan der nemmere kan tages højde for blandt andre vegetarer, laktoseintolerante og glutenallergikere. Og det kom ORDR til gode, der effektiviserer frokostbestillinger via et selvbetjeningsmodul. På den måde kan virksomheders medarbejdere bestille deres egen frokost og bevirker, at kokke kan fokusere mere på madlavningen.

Fra 0 til 20.000 bestillinger

De mange køkkeners omstilling betød, at selvom hjemmearbejde var blevet en realitet hos deres frokostspisende, oplevede ORDR at få nye kundehenvendelser lige efter nedlukningen og efterspørgslen voksede fortsat de efterfølgende måneder. Derfor steg antallet af kunder hurtigt til 22 nye, der resulterede i, at ORDR havde nået sit mål om at have 30 kunder i 2020 hurtigere end forventet og blandt dem er der mellem 12.000-20.000 daglige bestillinger inde på modulet. Selv forklarer Mads Hjalager, at hemmeligheden bag ORDR’s succes er simpel: god kundeservice: ”Vores strategi har altid været at levere varen og imødekomme vores kunder på bedst mulig vis” fortæller han og uddyber: ”Men det er klart, at grundet det seneste år, har vi udviklet os internt og det har påvirket vores arbejde, idet vi er blevet bedre til at starte nye projekter, som er en fordel for kunderne”. Derfor tør Mads Hjalager også at drømme stort for ORDR, der fremadrettet satser på at kunne etablere systemet hos 3-4 nye køkkener om måneden og dermed nå i alt 60 køkkener i 2021.

Intern og ekstern udvikling

Den massive interesse udefra har kunne mærkes på kontoret på Emil Holms Kanal by Symbion på Islands Brygge. En håndfuld nye medarbejdere er kommet til, som har medført, at ORDR efter tre måneder besluttede at skifte membership-fleksplads ud med et fast kontor hos kontorfællesskabet. Her er de en del af et miljø bestående af cirka 60 startups og iværksættere og det har haft en positiv indvirken: ”Jeg har oplevet en udvikling hos mig selv, fordi jeg her har mødt en masse andre iværksættere og virksomheder, som har åbnet nogle nye døre og muligheder for samarbejde på kryds og tværs”, fortæller Mads Hjalager om Symbion-netværket.

Seneste blogindlæg
DiversitetLyd